Czy warto pozycjonować swoją stronę?

seo

Pozycjonowanie stron jest jedną z możliwości reklamowania się w sieci- bardzo popularną i poszukiwaną przez przedsiębiorców. Na początku jednak trzeba odpowiednio zapoznać się z tą usługą, aby zrozumieć jej specyfikę, a także sposób jej rozliczania. Samo seo ma na celu takie działania, które zmierzają do podniesienia pozycji strony w wyszukiwarce na wybrane, wcześniej określone słowa kluczowe. Ze względu na fakt, że są to frazy często wpisywane do wyszukiwarki- użytkownicy widząc stronę wysoko na liście wyników wyszukiwania- będą znacznie częściej na nią wchodzić. Zazwyczaj, użytkownicy podczas swoich poszukiwań ograniczają się do pierwszej strony wyników wyszukiwania, a najczęściej przeglądają strony wyświetlające się im najwyżej w rankingu. Tym samym, pozycjonowanie pozwala zwiększyć ruch realnych użytkowników na stronie, może przełożyć się na wzrost zapytań od klientów, a także może przyczynić się do większej sprzedaży. Co istotne, pozycjonowanie w Google można oprzeć o konkretną lokalizację. Istnieje możliwość zaprojektowania kampanii o zasięgu ogólnopolskim, ale też można ograniczyć się do pozycjonowania lokalnego. Wówczas, najczęściej obszar działań zostaje ograniczony do jakiegoś konkretnego, wybranego miasta, w którym działa dane przedsiębiorstwo.

Ile to w ogóle będzie kosztowało?

Jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań. Trzeba się bowiem liczyć z tym, że umowa na świadczenie tej usługi może być zaprojektowana na dłuższy okres czasu. Wynika to także z faktu, że jest to usługa, którą rozkłada się w czasie, powoli i systematycznie budując popularność strony. Czas oczekiwania na pierwsze efekty prowadzonych działań to około 3-4 miesiące, warto mieć to na uwadze szczególnie, jeśli będziemy chcieli uzyskać dobre statystyki na konkretny moment w roku, co ma miejsce w branżach mocno sezonowych. Firmy oferujące pozycjonowanie zazwyczaj oferują dwa modele rozliczeń- stałe płatności abonamentowe za prowadzone działania, które oznaczają takie same koszty miesięczne przez cały okres trwania umowy, albo rozliczenia za efektem, czyli od uzyskanych pozycji.

Nie ma możliwości stworzenia jednego cennika

To bardzo ważne, aby wiedzieć, że jeden cennik świadczenia tej usługi nie istnieje- z definicji jest to usługa, którą dopasowuje się do konkretnego klienta. Aby poznać koszty trzeba więc zgłosić się do danej agencji seo i poprosić o przygotowanie wyceny usługi opartej o propozycje słów kluczowych, które dobiera się na przykład w oparciu o zawartość reklamowanej strony internetowej. Całkowity koszt kampanii na pewno będzie uzależniony od trudności wybranych słów kluczowych, ich miesięcznej liczby wyszukiwań, konkurencji ze strony innych firm na te frazy oraz tego, ile finalnie będziemy chcieli ich wcielić do kampanii. Pamiętajmy o tym, że chodzi o to, aby kampania pozwala na uzyskanie zwrotu z inwestycji i aby pozwalała nam zarabiać i takie właśnie jest profesjonalnie prowadzone seo. Nie trzeba więc aż tak obawiać się kosztów, ale trzeba nastawić się na to, że efekty nie będą widoczne z dnia na dzień.