Jaka reklama dla firmy na start będzie najlepsza?

reklama google ads

Nowa strona internetowa to ogrom szans i możliwości, ale też czysty produkt, który dopiero trzeba rozreklamować. Zdecydowanie najczęściej jest tak, że stworzona strona, która dopiero pojawiła się w internecie zazwyczaj nie notuje zbyt wielkiego ruchu użytkowników, a najczęstszymi źródłami wejścia użytkowników na stronę jest wpisanie jej adresu ręcznie, co oznacza, że stronę odwiedzają głównie ci, którym damy jej adres. Tym samym pojawia się konieczność wykupienia reklamy, która sprawi, że taka strona faktycznie będzie mogła być efektywnym narzędziem marketingowym. Jedną z możliwości stanowi reklama Google AdWords, która obecnie określana jest jako reklama Google Ads. Jedną z największych zalet takiej reklamy jest to, że można z nią bardzo szybko wystartować, a po stworzeniu pierwszej, nawet najprostszej kampanii można zacząć wyświetlać reklamy niemal natychmiastowo.

Jaką najprostszą kampanię można stworzyć i w jaki sposób?

Już po dokonaniu rejestracji w tym systemie reklamowym naszym oczom pojawi się kreator tworzenia pierwszej kampanii, który ma właśnie na celu pokazanie, że stworzenie najbardziej klasycznej kampanii w sieci wyszukiwania może być bardzo proste. Kreator najpierw prosi nas o wyszukanie listy słów kluczowych, które najbardziej będą pasowały do zawartości strony i sam podpowiada nam te frazy, które charakteryzują się wysoką, miesięczną liczbą wyszukiwań. W kolejnym kroku kreator wskazuje nam, że do konkretnych słów kluczowych trzeba stworzyć teksty reklamowe według odpowiedniego formatu- konkretna reklama będzie się wyświetlać na odpowiednie słowo kluczowe, jakie użytkownik wpisze do wyszukiwarki. Mając już słowa kluczowe oraz teksty reklam, trzeba jeszcze dodać podstawowe ustawienia kampanii. Oczywiście, na start najlepiej wybrać opcję, w której to system sam dostosowuje stawki, możemy natomiast ustawić ograniczenie, co do maksymalnej kwoty, jaką chcemy zapłacić za kliknięcie, a także możemy ustawić limit budżetu dziennego. Trzeba też dodać informacje o kierowaniu reklam- można je bowiem wyświetlać w całym kraju, ale też na rynku lokalnym, ograniczając obszar wyświetlania na przykład do jakiegoś konkretnego miasta.

Jeszcze tylko płatności i można ruszać

Kreator kończy swoją pracę prosząc nas o zdefiniowanie tego, w jaki sposób będziemy doładowywać swój budżet reklamowy. Najczęściej trzeba po prostu podpiąć kartę, z której będą pobierane konkretne środki. Oczywiście, to my ustalamy, jaki będzie nasz budżet na start, a następnie dzielimy go na 30 dni i tym samym mniej więcej możemy też ustawić budżety dzienne. Płatności automatyczne pozwalają na utrzymanie ciągłości w wyświetlaniu reklam. Generalnie jednak cały system jest bardzo ceniony ze względu na fakt, że raczej nie wydamy więcej niż zaplanowaliśmy, a płatności za konkretne działanie użytkownika- czyli za kliknięcie- są tymi najbardziej pożądanymi. Oczywiście, system daje też możliwość kreowania kampanii bardziej rozbudowanych, ale i zróżnicowanych pod kątem formatu reklam oraz miejsca ich wyświetlania.